31 dec. 2016

Nytt år och nya mål

När jag nu tänker efter kommer jag egentligen inte på något dåligt som hänt detta år. Har varit ett år fyllt av hästar och när det gäller hästarna har allt blivit så mycket bättre. I år har jag egentligen satsat på markarbete med Vinkku, började bygga upp ett starkare band mellan oss som verkligen har gett resultat både från ryggen och från marken. 
Och i somras fick jag möjlighet att börja rida för tränare med Alma och är så tacksam för det. Både jag och hästen ändrades något enormt och vi blev så mycket bättre.
Också alla härliga uteritter på sena kvällar med Vinkku är något jag sent kommer glömma💖

Jag själv har också ändrats enormt, både mitt tänkande gällande hästar och bara annars. I början av året började jag se tävlingar från en helt annan vinkel, förut hade jag sån jäkla press på mig själv när jag tävlade och tränade. Jag ville att allt skulle vara så bra som möjligt och var så arg på mig själv när det inte gick som jag hade hoppats på.
 Men detta år har jag sett tävlingarna som träning för både mig och hästen, jag har varit med för att ha roligt och har inte satt nån press på mig själv. Minns att flera av tävlingarna inte gick så bra, blev rivningar eller vägringar, men jag var ändå så glad över de bra delarna av banan och det fick mig bara att bli starkare och starkare, och mer taggad att träna. 

 Blev ju också tillsammans med C detta år som har fått mig att få bättre självförtroende och jag har börjat se mig själv på ett annat sätt💕

Men något av det bästa detta år måste nog vara att Vesku flyttade till oss😍


Är väldigt taggad till nästa år, tror jag och Vesku kommer bli ett superbra team med lite tid och massor av träning. Ser framemot detta år😏

GottNyttÅr💗
//Sarah




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar