3 jan. 2017

I'm the queen

De flesta ut av er har säkert läst inlägget om Vesku, när han började beteé sig lite konstigt mot mig och blev riktigt sur. Om inte så kan ni läsa inlägget här! 

Jag ville ju ha lite "tips" av er och jag fick verkligen massor av tips på facebook. En del skrev att han kanske har ont, och det tänkte jag också på, och andra skrev att det är ledarskapet som brister. Alltså att han inte ser mig som ledare och han blir liksom ledare över mig istället för tvärtom, och där tror jag faktiskt vi har svaret. 
Senare på kvällen pratade jag med en kunnig hästmänniska som jag verkligen litar på och hon sa också att det är ledarskapet. Jag fick super bra tips, vad jag skulle göra och inte göre, och det fungerar super👍

Redan nu har han ändrats. Han ser mig och kommer inte springandes på en, och jag får vara med Vinkku utan att han kommer med bakåtstrukna öron mot en. Och när jag sedan går fram till honom finns det inga horn bakom hans öron, ibland kan han visa att han är lite sur men då lagar jag bara bort honom och bjuder honom till mig igen efter en stund. Märker att han ibland försöker ta över men han märker ganska snabbt att det inte går.

Nu känns det verkligen som att det är jag som är ledaren och det är skönt att slippa vara osäker nära honom😏


//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar