6 jan. 2017

minus 20 och vilda hästar

Helt galet hur kallt det har blivit nu på bara några dagar och hästarna är helt uppochner och busar en hel del. 
Red Vinkku en stund idag men han var lite galen och stegrade och hoppade på nästan hela tiden, och jag höll på att frysa ihjäl på hästryggen så red inte länge. Vesku sprang på andra sidan stängslet och lekte och bockade för sig själv, riktig fartdåre nu när det är så kallt😂

Senare mot kvällen for jag och slängde ett tunt vintertäcke på Vinkku, jag brukar inte lägga täcken på honom fast det är kallt men idag tyckte jag faktiskt att han behövde ett. Vesku har jag ännu inte fått skaffat nått täcke åt och Jennas gamla täcken som finns kvar är alldeles för stora. Så det blir nog att köpa lite täcken åt honom också, men tror dock inte att han behöver men alltid bra att ha.


Beställde efter nya ridbyxor idag också, dom jag har lever nog sina sista dagar nu. Håller på att spricka lite här och där...

//Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar